Πρόταση που αφορά στην παρουσίαση των πτυχιακών εργασιών

Ανάμεσα στις προτάσεις της επιτροπής σπουδών (29/3/2011) και ειδικότερα για τον τρόπο διεξαγωγής των πτυχιακών, υπάρχει και μία αναφορά η οποία αναφέρεται στα εξής:

«Προτείνεται να κατατίθεται προαιρετικά γραπτό σύντομο κείμενο μίας σελίδας από τον φοιτητή με την υποβολή της διπλωματικής του, με το οποίο θα εκθέτει τις απόψεις και προθέσεις του γύρω από το έργο του, ο ίδιος, ή με την συνεργασία του επιβλέποντα, ή συν-επιβλέποντα καθηγητή του, ή άλλο μέλος ΔΕΠ της Σχολής.»

Θα ήθελα να εκφράσω τις απόψεις μου για το συγκεκριμένο ζήτημα:

Στις μέρες μας είναι αναγκαίο όσο ποτέ, ο καλλιτέχνης να μπορεί να υποστηρίζει την δουλειά του. Η εποχή του χωρίς αιτιολόγηση: «μου αρέσει – δεν μου αρέσει»,  έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ερευνώντας και κατανοώντας ο φοιτητής σε πολλά επίπεδα το έργο του, θα τον βοηθήσει να προχωρήσει ουσιαστικότερα στο επόμενό του βήμα.

Πολλές φορές έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο, φοιτητές με εξαιρετικά έργα κατά την διάρκεια της φοίτησής τους, να παρουσιάζουν μία διπλωματική στεγνή, φινιρισμένη, αλλά κυρίως μία διπλωματική όπου ο θεατής νοιώθει πως δεν τους ανήκει. Παρατηρεί κανείς ότι λείπει το στοιχείο του τεκμηριωμένου «λάθους», το οποίο είναι προϋπόθεση σε ένα ερευνητικό έργο.

Η ΑΣΚΤ είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα και όχι γκαλερί. Μέλημα των φοιτητών, δεν θα έπρεπε να είναι η παρουσίαση κάποιας εργασίας πάση θυσία τελειωμένης, ούτε κάτι που να θυμίζει απαραίτητα κάποιο είδος τέχνης που μπορεί να προβάλλεται ή και να προωθείται από άλλους φορείς, αλλά αποτέλεσμα μιας εσωτερικής προσωπικής έρευνας, πειραματισμού και διαδικασίας.

Θεωρώ το ζήτημα ιδιαιτέρως σοβαρό, και για αυτό πιστεύω ότι ο φοιτητής πρέπει να έχει την υποχρέωση – και όχι προαιρετικά, να παρουσιάζει για 8-10 λεπτά ο ίδιος την δουλειά του (πτυχιακή και παλαιότερη), με όποιο τρόπο επιθυμεί, έχοντας από όλους εμάς, την προσοχή που απαιτείται. Μετά από αυτό θα μπορεί να δεχτεί τις όποιες ερωτήσεις και παρατηρήσεις από τους καθηγητές. Μέσα από αυτή την διαδικασία οι καθηγητές – κριτές, το κοινό, θα κατανοήσουν πληρέστερα την πορεία και την εξέλιξη του φοιτητή.

 Αθήνα Ιούλιος 2011

 Γιώργος Καζάζης
Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΣΚΤ
Υπεύθυνος καθηγητής του μαθήματος Σχεδίου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s