Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Όσοι από εσάς βρίσκεστε ακόμη στην Αθήνα, είναι μία ευκαιρία να επισκεφτείτε μερικές σημαντικές εκθέσεις και μουσεία. Δύο από αυτές, βρίσκονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Των Γιάννη Κουνέλλη και Ugo Rondinone. Πήγα οικογενειακώς, σας έβγαλα μερικές φωτογραφίες και το χάρηκα. Ιδιαιτέρως του Κουνέλλη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

____________________________

Παρακάτω παραθέτω αποσπάσματα από τα βιογραφικά των δύο καλλιτεχνών, παρμένα από την ιστοσελίδα του μουσείου:

Γεννημένος στον Πειραιά το 1936, ο Κουνέλλης εγκαταστάθηκε στη Ρώμη το 1956 και θεωρείται πλέον ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Arte Povera. Ο όρος Arte Povera, που επινοήθηκε από τον επιμελητή Germano Celant, αναφέρεται στα ‘ταπεινά’ υλικά που χρησιμοποιούσαν στα έργα τους ο Κουνέλλης και άλλοι, όπως οι BoettiCalzolari και Merz. Η Arte Povera δεν ήταν μια ομάδα καλλιτεχνών με συγκεκριμένο στυλ, αυτό που συνέδεε τους δημιουργούς ήταν ο ανοιχτός πειραματισμός και η εργασία εκτός των συμβατικών ορίων. Ο όρος Arte Povera δεν αναφερόταν στα φτωχά υλικά αλλά σε μια τέχνη χωρίς περιορισμούς, φτιαγμένη από ήδη υπάρχοντα αντικείμενα.
Ήδη από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1960, ο Κουνέλλης χρησιμοποιούσε στοιχεία όπως ατσάλι, πέτρα, λινάτσα, κάρβουνο και μαχαίρια. Αντικαθιστούσε το τελάρο με πλαίσια κρεβατιών, κάσες κουφωμάτων και κρεμάστρες παλτών. Η κλίμακα ήταν πάντα συμβατή με το ανθρώπινο σώμα: οι διαστάσεις του διπλού κρεβατιού ή ενός παραθύρου επαναλαμβάνονται σταθερά στα έργα του. Επιστράτευε ακόμη και ζωντανά ζώα, όπως στην περίφημη εγκατάσταση με άλογα που παρουσίασε στη Ρώμη το 1969 επιχειρώντας να αμφισβητήσει το κατεστημένο καλλιτεχνικό στερέωμα. Χρησιμοποιούσε φωτιά, χώμα και χρυσό για τον αλχημιστικό τους συμβολισμό ή καφέ και κάρβουνο ως αναφορές στο εμπόριο αλλά και ως χαρακτηριστικά στοιχεία του λιμανιού της γενέθλιας πόλης του. Ο Κουνέλλης έχει επιστρατεύσει ακόμη παλιά παπούτσια και ρούχα αλλά και αντίγραφα θραυσμάτων από αρχαία γλυπτά για να αναφερθεί στις περίπλοκες και αντιφατικές διαστρωματώσεις της ταυτότητας.

____________________________

Ο Ugo Rondinone γεννήθηκε το 1964 στο Brunnen της Ελβετίας και ζει στη Νέα Υόρκη. Έχει αναγνωριστεί διεθνώς για την ποιητική και ατμοσφαιρική δουλειά του στην οποία χρησιμοποιεί ποικίλα μέσα, μεταξύ των οποίων ζωγραφική, σχέδιο, φωτογραφία, βίντεο, εγκαταστάσεις και γλυπτική. Ο Rondinone τείνει να δημιουργεί σε σειρές, επιλέγοντας ένα μέσο και ένα θέμα το οποίο κατόπιν διερευνά σε πολλαπλές παραλλαγές. Συνδυάζει ποικίλες αναφορές, από τα στοιχεία ποπ στους πίνακες με τις ρίγες και την ψυχεδέλεια της δεκαετίας του ’60 στα ζωγραφικά έργα – στόχους μέχρι τον μελαγχολικό ρομαντισμό στα τοπία με σινική μελάνη. Οι αινιγματικές του συνθέσεις από χυτούς κορμούς ελιάς, οι υπερμεγέθεις εκδοχές των κινέζικων scholar rocks και οι μεγάλοι λαμπτήρες από χρωματισμένο κερί συνδυάζουν μνήμη και φαντασία για να δημιουργήσουν ονειρικές, μελαγχολικές εγκαταστάσεις.
Ο Rondinone συχνά χρησιμοποιεί την ανθρώπινη φιγούρα στη δουλειά του για να διερευνήσει τις διαδικασίες με τις οποίες η παραστατική γλώσσα παράγει και μεταφέρει πολιτιστικά νοήματα. Οι ‘ανήσυχες’ εγκαταστάσεις του καλούν τον θεατή να αναλογιστεί το εφήμερο της ανθρώπινης ζωής.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s