Οι καθηγητές διαμαρτύρονται για την κατάργηση των Καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

Υπογράψτε, εάν θέλετε, για να «σώσουμε την Αισθητική Αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση«

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr

Tο υπουργείο Παιδείας όχι μόνο καταργεί πλήρως τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου, αλλά και προωθεί ανενδοίαστα τον απολύτως εξωφρενικό και παράλογο εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πλείστες όσες Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας.
Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων και καταγγέλλει «απερίφραστα την εντολή κατάργησης των Καλλιτεχνικών στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, που υποδηλώνει την πλήρη απαξίωση των λειτουργιών της Τέχνης και σημαίνει στην ουσία έτσι την οπισθοδρόμηση όλης της εκπαίδευσης πολλά χρόνια πίσω».

IMG_5917

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

1. Με διαδικασίες που εγγυώνται μόνο το θρίαμβο της ασυναρτησίας και την αποκαθήλωση κάθε έννοιας πραγματικής επιστημονικής σοβαρότητας και κοινωνικής ευθύνης στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της Εκπαίδευσης, η κυβέρνηση έβαλε μπροστά τον επανακαθορισμό του νέου ωρολογίου προγράμματος στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Με εντολές αυταρχισμού που δόθηκαν στις Διευθύνσεις της Δευτεροβάθμιας την 1η Αυγούστου, (απαιτώντας να υπολογιστούν αυθημερόν και να αποσταλούν ανυπερθέτως ως το πρωί της επόμενης μέρας 2 Αυγούστου κενά – πλεονάσματα κλπ!) σβήνουν από τον εκπαιδευτικό χάρτη μαθήματα, καταργούν δίχως το παραμικρό ίχνος κατανόησης της σημασίας και των λειτουργιών τους τα Καλλιτεχνικά μαθήματα στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου.
Θεωρούμε αποσυνθετική, διαλυτική και απολύτως ασύμβατη προς τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, τον εξοβελισμό της καλλιτεχνικής διδασκαλίας από τις Β’ και Γ’ τάξεις του Γυμνασίου.
Το δήθεν μάθημα επιλογής που ορίζεται βαρύγδουπα από το Υπουργείο «Βιωματικές Δράσεις – Συνθετικές – Δημιουργικές – Project» που μπορεί να διδάξει… όποιος θέλει (ή καλύτερα όποιος προλάβει) και που ανάμεσα στα 8(!) αντικείμενα που το συναποτελούν, περιλαμβάνεται και το ψευδεπίγραφο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης», δεν είναι παρά ένα κακότεχνο υποκατάστατο, ένα εξίσου αντιεπιστημονικό και αντικαλλιτεχνικό άλλοθι για τη διάλυση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Καταγγέλλουμε απερίφραστα την εντολή κατάργησης των Καλλιτεχνικών στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, που υποδηλώνει την πλήρη απαξίωση των λειτουργιών της Τέχνης και σημαίνει στην ουσία έτσι την οπισθοδρόμηση όλης της εκπαίδευσης πολλά χρόνια πίσω.
Απαιτούμε σε πλήρη συμφωνία με τις αληθινά επιστημονικές, κοινωνικές και παιδαγωγικές αξιώσεις της εποχής μας, όχι την κατάργηση και την έξωση αλλά τη στερέωση, εμπέδωση, εμπλουτισμό και παραπέρα ανάπτυξη της καλλιτεχνικής διδασκαλίας σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευση, και ειδικά στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

2. Πράγματι, το ΥΠΕΠΘ όχι μόνο καταργεί πλήρως τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου, αλλά και προωθεί ανενδοίαστα τον απολύτως εξωφρενικό και παράλογο εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πλείστες όσες Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας.
Η Τέχνη δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη, αυτή την αποδεκτή από την κοινωνία, εδώ και πολλά χρόνια αλήθεια, κανείς δεν μπορεί και δεν δικαιούται να την παραγνωρίσει.
Σε καμιά περίπτωση πάντως, εμείς δεν θα μείνουμε απαθείς παρατηρητές της διάλυσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, της κατακρήμνισης ό,τι αξιόπιστου και σοβαρού έχει οικοδομηθεί στη σφαίρα της καλλιτεχνικής διδασκαλίας, στην ουσία αποκλειστικά χάρη στις προσπάθειες και τον αγώνα των καλλιτεχνών – εκπαιδευτικών.

Μαζί με όλο τον πληττόμενο εκπαιδευτικό κόσμο, θα υπερασπίσουμε τις αξίες της Τέχνης, το Δημόσιο Σχολείο και τα δικαιώματα των λειτουργών του.

  • Όχι στην κατάργηση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο
  • Να αποσυρθούν άμεσα οι εντολές κατάργησης των Καλλιτεχνικών
  • Όχι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

Για το Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Η Γραμματέας Η Πρόεδρος: Ν. Παληοκώστα Ζ. Χατζή

~

Στο «κόκκινο» για διαθεσιμότητα οι καλλιτεχνικές ειδικότητες καθηγητών εκτιμά το Επιμελητήριο ΕΤΕ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr

Οι ειδικότητες καθηγητών που είναι πρώτες στην προκρούστεια κλίνη για απόλυση είναι οι καλλιτεχνικές, εκτιμά το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος με αφορμή το γεγονός ότι στο μη οριστικοποιηνμένο ωρολόγιο πρόγραμμα τόσο τα Εικαστικά όσο και η Μουσική δεν θα είναι πλέον διακριτά ως επιστημονικά αντικείμενα, αλλά εμφανίζονται ως «πολιτισμός –πολιτιστικές δραστηριότητες», οδεύοντας προφανώς προς; την πλήρη υποβάθμιση και κατάργησή τους, με τη μετατροπή και αυτού του δίωρου της Α΄ Γυμνασίου σε γενικού πολιτιστικού χαρακτήρα ώρα, που θα μπορεί να διδάσκεται στο μέλλον από οποιονδήποτε.

Το ΔΣ του ΕΕΤΕ, συμμετέχει και καλεί στην ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ μαζί με εκπαιδευτικούς –μουσικούς και φορείς , τη Δευτέρα 5 Αυγούστου έξω από το Υπουργείο Παιδείας στη Νερατζιώτισσα, στις 12.00 το μεσημέρι.

Η ανακοίνωση του ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ

Εν μέσω καλοκαιριού έκανε την εμφάνησή του στις Διευθύνσεις Δυτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχέδιο ουσιαστικής κατάργησης των Εικαστικών μαθημάτων και της Μουσικής από το πρόγραμμα του Γυμνασίου, αντίγραφο του γνωστού εδώ και τρία χρόνια «σχεδίου Β» στα περίφημα «πιλοτικά προγράμματα» της κ. Διαμαντοπούλου που ευθυγράμμιζαν το Δημόσιο σχολείο με την «αγορά» και που στόχευαν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας…. Δεν είναι η πρώτη φορά που τα ανταλαϊκά κυβερνητικά σχέδια υλοποιούνται με αυτή τη μορφή «εν μέσω καλοκαιριού», με στόχο να αιφνηδιάσουν καθηγητές, μαθητές και γονείς …
Στο σχετικό σχέδιο (ανυπόγραφο έγγραφο-non paper) που έφθασε σε Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, ανακοίνωσε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Στο σχέδιο αυτό καταργείται το μάθημα των «καλλιτεχνικών» και της μουσικής στη Δευτέρα και Τρίτη Γυμνασίου, παραμένοντας μόνο δυό ώρες στην Πρώτη. Τόσο τα Εικαστικά όσο και η Μουσική δεν θα έιναι πλέον διακριτά ως επιστημονικά αντικείμενα, αλλά εμφανίζονται ως «πολιτισμός –πολιτιστικές δραστηριότητες», οδεύοντας προφανώς προς; την πλήρη υποβάθμιση και κατάργησή τους, με τη μετατροπή και αυτού του δίωρου της Α΄ Γυμνασίου σε γενικού πολιτιστικού χαρακτήρα ώρα, που θα μπορεί να διδάσκεται στο μέλλον από οποιονδήποτε, αφού στόχος της Κυβέρνησης αλλά και ευρύτερα της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης είναι να μεγαλώσει ο αριθμός των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων στη Δημόσια εκπαίδευση… Και βέβαια, οι ειδικότητες καθηγητών που είναι πρώτες στην προκρούστεια κλίνη για απόλυση είναι οι καλλιτεχνικές.
Tο ΥΠΕΠΘ προωθεί και τον εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) και από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και είναι βασική προϋπόθεση πολλές Ανώτατες Σχολές της χώρας. Στην πρόταση για το Λύκειο το μάθημα επιλογής «Έκφραση-πολιτισμός/Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» θα διδάσκεται από Φιλολόγους, θα έχει καθαρά θεωρητικό χαρακτήρα. Οι μαθητές θα στέλνονται υποχρεωτικά στην παραπαιδεία.

ΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ

Οι τέχνες εδώ και πολλά χρόνια εξωστρακίζονται χρόνο με το χρόνο από την εκπαίδευση, αφήνοντας έρμαια τα παιδιά στην άλωση από την υποκουλτούρα και την βιομηχανία του θεάματος, μάλιστα στην πολύ τρυφερή ηλικία της εφηβείας όπου είναι ανολοκλήρωτη η διαμόρφωση της προσωπικοτητάς τους, για να αντικατασταθούν στο πρόγραμμα του Υπ. Παιδείας από μαθήματα «δεξιότητας» ή «περί» την τέχνη ενασχολήσεις αντί για την ίδια την καλλιτεχνική πράξη.
Από το 1987 με την «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» του κ. Αρσένη καταργήθηκε το μάθημα από υποχρεωτικό στο Λύκειο, ενώ από το 1999, τον κ. Ευθυμίου και τη Σύμβαση της Μπολώνια, τη Συνθήκη του Μπέργκεν & την κ. Κουτσίκου –Γιαννάκου, το «Νέο Σχολείο» του κ. Στυλανίδη και της κ. Διαμαντοπούλου, έως σήμερα, στο σχολείο της Συγκυβέρνησης, καταργείται σταδιακά η πραξιακή σχέση των μαθητών με την τέχνη. Σχέση που είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της λεγόμενης «αισθητής νόησης» στον έφηβο, που τον ολοκληρώνει ως προσωπικότητα.
Η επιλογή αυτή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας: έχει στόχο τη δημιουργία αυριανών πολιτών «καταναλωτών προϊόντων» και όχι δημιουργικών – δραστήριων ανθρώπων. Γιατί η Τέχνη είναι όπλο που διαμορφώνει συνειδήσεις, αφυπνίζει και δραστηριοποιεί και αυτό δεν το θέλει η Ευρωενωσιακή μας Πολιτεία…
Το ΕΕΤΕ, έχει κατ’ επανάληψη επισημάνει την ανάγκη το μάθημα της τέχνης –τα εικαστικά- να είναι εργαστηριακό & δίωρο. Να διαπερνά όλες τις τάξεις του ενιαίου δωδεκάχρονου, δημόσιου και υποχρεωτικού σχολείου: Είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το ποιά κατεύθυνση θα ακολουθήσουν επαγγελματικά: έχει να κάνει με την καλλιέργεια της αντιληπτικής τους ικανότητας, της σχέσης τους με το χώρο, της σχέσης τους με το περιβάλλον, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, τηνκαλλιέργεια της έκφρασης, την διαμόρφωση κριτηρίων αλλά και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους συνολικά.
Η Κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη και απαιτούμε να δώσει εξηγήσεις σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς για το ύπουλο “non paper” που δόθηκε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, αλλά και για το ότι θα ανακόψει ένα τεράστιο πολιτιστικό έργο που κάνουν οι καλλιτέχνες εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Ενδεικτικά: μόνο το 2012 -2013 σε μια μόνο περιοχή, στον Πειραιά, 5.369 μαθητές ενεργοποιήθηκαν σε πολιτιστικά προγράμματα, πραγματοποιήθηκαν 284 πολιτιστικά προγράμματα, με τη δουλειά 483 καλλιτεχνών -εκπαιδευτικών…
Το ΔΣ του ΕΕΤΕ, συμμετέχει και καλεί στην ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ μαζί με εκπαιδευτικούς –μουσικούς και φορείς , τη Δευτέρα 5 Αυγούστου έξω από το Υπουργείο Παιδείας στη Νερατζιώτισσα, στις 12.00 το μεσημέρι.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΥΑ ΜΕΛΑ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Δ. ΒΑΡΒΟΓΛΗΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s