Ο Χαρούν Φαρόκι στο «Εργοστάσιο» της ΑΣΚΤ

1390608_10151956570494769_1470225124_n

Η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
από τις 29 Οκτωβρίου έως τις 21 Δεκεμβρίου του 2013
παρουσιάζει στον εκθεσιακό της χώρο Νίκος Κεσσανλής
επτά βιντεο-εγκαταστάσεις του Χαρούν Φαρόκι (Harun Farocki) με τίτλο

«Ενάντια σε τι; Ενάντια σε ποιόν;».

Το έργο του Χαρούν Φαρόκι κινείται ανάμεσα σε δύο πόλους, τον εικαστικό και τον κινηματογραφικό, είναι ένα έργο ριζοσπαστικό και έχει διεθνώς αναγνωρισθεί.
Ο Χαρούν Φαρόκι γεννήθηκε το 1944 στο προσαρτημένο από τη Γερμανία τμήμα της Τσεχοσλοβακίας και σπούδασε στην Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης στο Δ. Βερολίνο.
Διετέλεσε επισκέπτης καθηγητής από το 1993 έως το 1999 στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ στην Καλιφόρνια και το 1998-99 εκδόθηκε το βιβλίο του “Speaking about Godard/Von Godard sprechen” στη Νέα Υόρκη και το Βερολίνο.
Μέχρι σήμερα έχει κάνει πάνω από εκατό παραγωγές για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο και έχει πραγματοποιήσει εκθέσεις σε Μουσεία και Γκαλερί. Το 2007 πήρε μέρος στη 12η Documenta με μία βιντεο-εγκατάσταση (αποτελούμενη από δώδεκα βιντεο-ντοκιμαντέρ για τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου στο Βερολίνο).
Με την παρουσίαση του έργου του Χαρούν Φαρόκι υλοποιείται η τρίτη κατά σειρά συνεργασία μεταξύ της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, και του Ινστιτούτου Γκαίτε.

Βιντεο-εγκαταστάσεις της έκθεσης «Ενάντια σε τι; Ενάντια σε ποιόν;»

Νόμιζα πως έβλεπα καταδίκους (2000, 23 λεπτ.) [I thought I was seeing convicts (2000, 23 min)]

Χρησιμοποιεί τις κάμερες παρακολούθησης από την υψίστης ασφαλείας φυλακή στο Κορκόναν του Κολοράντο. Δείχνει εικόνες από την τσιμεντένια αυλή όπου οι φυλακισμένοι περνούν μισή ώρα κάθε μέρα τις περισσότερες φορές χωρίς να φορούν τα πουκάμισά τους. Η κάμερα ζουμάρει αυτόματα κάθε φορά που φαίνεται να γίνεται καβγάς. Αν η προειδοποίηση δεν σταματά τον καβγά, οι υπόλοιποι φυλακισμένοι οριζοντιώνονται καθώς έπονται πλαστικές σφαίρες.

Εργάτες που αποχωρούν από το εργοστάσιο (2006, ασπρόμ. λούπα 36 λεπτ., 11 οθόνες) [Workers leaving the factory (2006, b&w, 36 min in loop, 11 monitors)]

Βιντεο-εγκατάσταση για δώδεκα οθόνες, με σκηνές από εργάτες που αποχωρούν από το εργοστάσιο από τη γένεση του κινηματογράφου έως σήμερα. Ντοκιμαντέρ–δοκίμιο, το οποίο χρησιμοποιεί σκηνές από γενεές κινηματογραφιστών. Mε αφετηρία τους αδελφούς Λυμιέρ, οι εργάτες που σχολούν γίνονται αντιληπτοί ως κοινωνική ομάδα. Τι γίνεται όμως με τη ζωή τους μετά;

Σοβαρά παιχνίδια (2009-2010) [Serious games (2009-2010)]

Τέσσερις βιντεο-εγκαταστάσεις, οι οποίες εξετάζουν τις σχέσεις της τεχνολογίας, των παιγνίων, της πολιτικής και της βίας, καθώς τα παιχνίδια στον Η/Υ κατάγονται από στρατιωτικές συσκευές προσομοίωσης. Παρουσιάζονται σκηνές από προσομοιωμένα στον υπολογιστή σενάρια αποστολών στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν, με τα οποία εκπαιδεύονται στρατιώτες. Από την προσομοίωση του θανάτου σε μετα-τραυματικές αγχώδεις διαταραχές.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s